جستجو
منو بسته

باتری چراغ قوه و فانوس شارژی

در سالهای گذشته در اکثر چراغ قوه ها و فانوسها از باتریهای یک بار مصرف استفاده میشد. اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی تولید باتری، باتری چراغ قوه و فانوس معمولا از نوع باتری قابل شارژ است و به راحتی میتوان باتری چراغ شارژی خود را صدها بار شارژ کرده و استفاده کنید.

باتری چراغ قوه و فانوس شارژیباتری فانوس شارژی معمولا از نوع 4 ولتی شارژی است. این باتریها از نوع SLA یا سیلد اسید هستند و در انواع و اشکال گوناگون با ظرفیتهای گوناگون تولید میشوند.

از مزیتهای باتریهای فانوسی سیلد اسید قیمت پایین آنها است و عیب بزرگ آنها نیز وزن بیشتر و عمر پایینتر نسبت به باتریهای لیتیومی است.

باتری فانوس های کمی گرانتر معمولا از نوع باتری لیتیومی است همانطور که گفته شد عمر باتری لیتیومی فانوس شارژی بیشتر از باتری های SLA یا سیلد اسید است.

باتری چراغ قوه و فانوس

 

باتری چراغ قوه شارژی اکثرا از نوع لیتیومی 18650 است. باتری های لیتیومی 18650 در ظرفیتهای

 مختلفی تولید میشوند که در این سایز از 200 میلی آمپر ساعت تا 3500 میلی

 آمپر ساعت متغیر است. معمولا تولید کنندگان چراغ قوه شارژی برای پایین آوردن قیمت تولید از باتری های بسیار کم ظرفیت و ارزان در محصول خود استفاده میکنند و عدد ظرفیت باتری را بسیار بالاتر از مقدار واقعی چاپ میکنند. مثلا روی یک باتری 18650 چراغ قوه عدد 7800mAh یا 10000میلی آمپر ساعت را میبینیم که بدون شک درست نیست. در این مواقع بهتر است خریدار چراغ قوه یک باتری با ظرفیت واقعی به صورت جداگانه برای چراغ قوه خود تهیه کند و باتری چراغ قوه قبلی را به عنوان رزرو برای مواقع اضطراری استفاده نماید.

 

 

 

باتری چراغ اضطراریباتری چراغ اضطراری شارژی نیز عموما از نوع 4 ولتی قابل شارژ است و همانطور که در لیست محصولات زیر ملاحظه میکنید مدلهای متنوعی دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

باتری چراغ قوه،باتری فانوس، باتری فانوس شارژی،باتری چراغ شارژی,باتری چراغ اضطراری شارژی