جستجو
منو بسته
Back to all

تعویض باتری دریل شارژی

تعویض باتری دریل شارژی

 

قبل از توضیح فرایند تعویض باتری دریل شارژی اجازه بدهید کمی در مورد قیمت باتری دریل شارژی و انواع باتری دریل شارژی صحبت کنیم.

با پیشرفت علم تولید باتری وکم حجم و کم وزن شدن باتریها ابزار های برقی با سیم کم کم به وسایل قابل حمل با قابلیت شارژ مجدد تبدیل میشوند. یکی از ابزار آلات شارژی که در صنایع مختلف به شدت استفاده میشود، دریل شارژی است. دریل های شارژی در مدلهای و قدرتهای مختلف تولید میشوند. از ضعیف ترین مدلهای دریل شارژی که برای کارهای ظریف استفاده میشود تا دریل شارژی های گریبکس دار قوی که برای سوراخ کردن بتن و آهن استفاده میشوند.

عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت باتری دریل شارژی

باتری دریل شارژی، محصول مهم و کاربردی به حساب می آید که شما با استفاده از مدل ها و طرح های مختلف این محصول می توانید فعالیت های متنوعی را انجام دهید. جالب است بدانید که تعویض باتری دریل شارژی، می تواند کمی دشوار باشد. ولی در ادامه به این مسائل می پردازیم. الان ما قصد داریم تا به شما مهم ترین عوامل موثر بر روی قیمت باتری دریل شارژی را معرفی کنیم.

مهم ترین عامل تاثیر گذار روی قیمت باتری دریل شارژی، برند سلولهای باتری است. معمولا تولید کننده های مطرح باتری در جهان شرکتهایی مثل سانیو ، پاناسونیک،سامسونگ و ال جی و برخی شرکتهای چینی معتبر هستند. قاعدتا باتریهای با کیفیت و برند قیمت بسیار بالاتری نسبت به باتریهای بی نام و نشان و بی کیفیت دارند. مثلا اگر یک سلول باتری پاناسونیک ساخت ژاپن 5 دلار قیمت داشته باشد، نمونه های غیر برند و بی کیفیت آن گاها زیر یک دلار قیمت دارند. بنا بر این توقع ما از طول عمر یک باتری با 5 برابر هزینه بیشتر عملکرد و عمر بسیار بیشتر است.

انواع باتری دریل شارژی

انواع باتری دریل شارژی

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در قیمت باتری دریل شارژی تکنولوژی شیمیایی ساخت باتری است. باتریها شارژی قابل استفاده در ابزارآلات عموما از خوانواده : نیکل کادمیوم، نیکل هیدرید فلز و لیتیوم یون هستند. این محصولات دوام بالایی داشته و بسته به جنسشان می توانند برای مدت زمان های متنوعی شارژ را نگه دارند. مثلا قیمت باتری دریل شارژی لیتیومی بالاتری از باتری های نیکل متال و باتری نیکل متال قیمتی بالاتر از باتری دریل شارژی نیکل کادمیوم دارد.
حال بیایید هر کدام از این موارد را به صورت جداگانه بررسی کنیم:
باتری های نیکل کادمیوم دریل شارژی: این مدل از باتری جزو اولین مدل باتری به حساب می آید. پس از حذف سیم از انواع دریل، باتریهای نیکل کادمیوم جزو اولین باتریهایی بودند که در دریل های شارژی استفاده شدند. این مدل از باتری در دما های پایین تر می تواند به شدت کاربردی باشد. البته، عمر این محصول بسته به نگهداری و میزان استفاده شما متغیر است. باتری های نیکل کادمیوم دریل شارژی با وجود معرفی تکنولوژی های جدیدتر مثل باتریهای لیتیومی به دلیل قیمت پایینتر، همچنان عنوان پرفروشترین باتری ابزاری کشور را به خود اختصاص داده اند.
 باتری های نیکل هیدرید فلز دریل شارژی: این مدل از باتری همیشه قدرت بالایی دارد. ولی، باز هم این محصولات می توانند معایب خاص خود را داشته باشند. مثلا، یکی از معایب این محصول آسیب پذیر بودن در برابر سرما است. پس در صورتی که شما قصد استفاده از این محصول در یک محیط سرد را دارید، مراقب باشید. این باتری ها می توانند قیمت بالا تری در مقایسه با دیگر مدل های باتری داشته باشند. البته که وزن کمتر این محصول و آسیب کمتر به محیط زیست، جزو موارد مزایای این مدل از باتری به حساب می آید.
باتری های لیتیومی دریل شارژی: این مدل از باتری در میان مردم به شدت رایج است. استفاده از انواع آن در اکثر ابزارهای شارژی از جمله دریل شارژی دیده می شود. لیتیوم یون می تواند قدرت بالا در کنار قیمت مناسب داشته باشد. باتریهای خانواده لیتیوم آخرین پیشرفتی است که در ساخت باتری ها انجام شده. این محصول به شدت سبک بوده و چگالی شارژ بیشتری نسبت به وزن خود در برابر انواع دیگر باتریهای شارژی دارد و تحت تاثیر حافظه ای قرار نمی گیرد. همچنین، ضرر خیلی کم و پایینی برای محیط زیست خواهد داشت.

  
انتخاب باتری دریل شارژی با ظرفیت مناسب

از دیگر موارد موثر در قیمت باتری دریل شارژی، ظرفیت باتری است. حال که شما با انواع باتری دریل شارژی آشنا شدید، باید یک باتری با ظرفیت مناسب برای دریل شارژی خود را انتخاب کنید. در صورتی که شما کار زیادی را دریل شارژی خود ندارید، به ظرفیت های قوی نیاز ندارید و می توانید مدل های معمولی یا ضعیف تر را بررسی کنید. در صورتی که شما مدت زیادی در روز با دریل شارژی کار می کنید، بایستی یک باتری با کیفیت و با ظرفیت شارژ بالا انتخاب کنید و حتی می توانید از باتری یدکی دریل شارژی هم استفاده کنید. باتریهای یدکی دریل شارژی، محصولات مهمی هستند که می توانند به کمک شما بیایند. این محصولات هنگامی که باتری اصلی شارژ ندارد، به شدت کاربردی هستند. و زمانی که باتری اصلی در حال شارژ است شما میتوانید بدون اتلاف وقت به کار خود ادامه دهید.
همانطور که در قسمت اول هم گفته شد، یکی از مهم ترین و اصلی ترین مسائلی که شما باید به آن توجه داشته باشید بودجه برای خرید باتری است. معمولا توصیه ما برای کاربران خانگی خرید باتری دریل ارزان است. زیرا استفاده خیلی کم از ابزار شارژی هم به باتری آسیب میزند و همچنین خرید باتری خیلی گران برای استفاده های خانگی خیلی منطقی نیست. توصیه ما به شما این است که بهتر است قبل از خرید باتری دریل شارژی با ما جهت مشاوره تماس بگیرید تا مشکل خاصی برای شما به وجود نیاید.

تعویض باتری دریل شارژی

تعویض باتری دریل شارژی

مزایای دریل شارژی بسایر زیاد است ولی یکی از معایب آن عمر محدود باتری دریل شارژی است. باتری دریل شارژی عمر مفید حدودا 3 ساله دارد که پس از آن بایستی سلولهای داخل قاب باتری تعویض شوند. تعویض باتری دریل شارژی یا تعمیر باتری دریل شارژی در اکثر مواقع به دلیل پایان یافتن عمر باتری دریل شارژی انجام میشود.
برای تعویض باتری دریل شارژی، به تجهیزاتی چون دستگاه نقطه جوش باتری، منبع تغذیه، هویه و تجهیزات کارگاهی نیاز است و این کار به دلایلی که بالا توضیح دادیم فقط باید توسط تکنسین حرفه ای انجام شود.
تعویض باتری دریل شارژی بایستی توسط تکنسین خبره انجام شود. زیرا سلولهای باتری دریل شارژی از نوع های پاور با جریان خروجی بسیار بالا هستند و اتصال کوتاه شدن آنها علاوه بر خراب شدن باتری امکان آتشسوزی و انفجار نیز دارند. علاوه بر خطرات تعویض باتری شارژی، این کار محاسباتی نیز دارد که فقط یک تکنسین حرفه ای قادر به انجام آن است. از جمله محاسبه جریان برد محافظ شارژ باتری، عرض و قطر پلت جوش باتری و قطر سیمها. عدم رعایت این اصول ممکن است در بدترین شرایط به یک فاجعه مثل آتش سوزی ختم شود و یا حداقل خسارت آن از بین رفتن باتری یا خود دریل شارژی باشد.
ما در مجموعه الکتریک کالا فرایند تعویض باتری دریل شارژی را در شرایط استاندارد انجام میدهیم فقط کافی است مدل دستگاه و باتری خود را برای ما ارسال کنید. همکاران ما جهت مشاوره در انتخاب نوع سلول باتری با شما تماس خواهند گرفت.

تعمیر باتری دریل شارژی

تعمیر باتری دریل شارژی معمولا به دلیل خرابی برد کنترل شارژ باتری دریل شارژی انجام میشود. هر پک باتری دریل شارژی معمولا یک برد PCM دارد که وظیفه کنترل کمیتهای مربوط به باتری دریل شارژی را برعهده دارد. این برد که برد کنترل شارژ باتری نامیده میشود در حالت استاندارد یک سنسور دما دارد که به بدنه یکی از باتریها میچسبد و از دمای باتری در زمان شارژ و یا دشارژ نمونه برداری میکند و طبق برنامه ای که برای این برد تعیین شده در دماهای غیر مجاز جریان را قطع میکند تا به باتری آسیب نرسد.

از دیگر وظایف برد کنترل شارژ دریل شارژی محدود کردن جریان ورودی و خروجی از برد است. زیرا استفاده ازجریانهای بالاتر از توان باتری هنگام شارژ یا دشارژ میتواند باتری را تخریب کند.

وظیفه بعدی برد کنترل شارژ دریل شارژی جلوگیری از خالی شدن کامل باتری و بیش از حد شارژ شدن است.

در صورتی که پک باتری دریل شارژی شما به درستی کار نمیکند، شما نیاز به تعمیر باتری دریل شارژی خود دارید. تعمیر باتری دریل شارژی همانطور که در بالا اشاره شد شامل دو قسمت سلولهای باتری و یا برد کنترل شارژ باتری میشود. در صورتی که مشکل از سلول های باتری باشد تعویض سلولهای باتری انجام میشود و در صورت خرابی برد کنترل شارژ برد مربوطه تعمیر و یا تعویض میگردد.  برای مشاوره در خصوص تعمیر باتری دریل شارژی از طریق قسمت تماس باما با الکتریک کالا تماس بگیرید.

خرید یا تعویض باتری دریل شارژی

نظرات
نظر خود را بنویسید close