جستجو
منو بسته

شارژر باتری کتابی 9ولت

شارژر باتری کتابی قابل شارژشارژر باتری کتابی قابل شارژ

امروزه استفاده از باتری های قابل شارژ و همچنین باتری های کتابی که قابلیت شارژ دارند رواج پیدا کرده است. این باتری ها به خاطر مزایای زیادی که نسبت به باتری های معمولی دارند، توانسته اند اعتماد خریداران را به خود جلب کنند. اما این همه ماجرا نیست. زمانی که شارژ این باتری تمام شود، به وسیله ای برای شارژ مجدد آن نیاز خواهیم داشت. شارژر باتری کتابی همان وسیله است.
اما آیا هر شارژر باتری می تواند باتری ما را شارژ کند؟ پاسخ روشن است. خیر. هر باتری به دلیل کاربرد متفاوتی که دارد با باتری های دیگر متفاوت است و همچنین ممکن است حتی ظاهر باتری ها نیز با یکدیگر تفاوت داشته باشد، پس برای شارژ باتری کتابی، باید از شارژر باتری کتابی مخصوص به آن استفاده کرد. همانطور که میدانیم باتریهای کتابی قابل شارژ در دو نوع نیکل متال و لیتیومی تولید میشوند، پس شارژر نیز برای این دو مدل متفاوت است. بنابر این در انتخاب شارژر به نوع باتری کتابی شارژی خود دقت نمایید.

 

شارژر باتری کتابی قابل شارژ

اهمیت کیفیت شارژر باتری کتابی

شارژر باتری کتابی به صورت مستقیم به برق شهری متصل خواهد شد. پس از کاهش جریان و ولتاژ ورودی، جریان و ولتاژ مناسب برای شارژ باتری را در خروجی خود به دو سر باتری می رساند. پس باید متوجه این موضوع شده باشید که کیفیت المان های به کار رفته در این دستگاه و کیفیت ساخت آن چقدر می تواند مهم باشد. هر اشکال کوچکی، حتی اگر بی اهمیت باشد، ممکن است به انفجار باتری یا ایجاد آتش سوزی ختم شود. پس باید به دنبال بهترین کیفیت باشید.

چند نکته حفاظتی در مورد شارژر باتری کتابی

در ابتدا باید بدانید، تا زمانی که تمام شارژ باتری تمام نشده، بهتر است آن را به شارژر متصل نکنید. این باعث کاهش عمر مفید باتری و دستگاه شارژر باتری کتابی می شود. 
تا زمانی که باتری کاملا پر نشده، آن را از دستگاه شارژ بیرون نیاورید. این نکته نیز در افزایش و یا کاهش عمر مفید دستگاه شارژر باتری کتابی و خود باتری بسیار اهمیت دارد. بنابراین بگذارید باتری به صورت کامل شارژ شود و سپس آن را از دستگاه بیرون بیاورید.
اگر در سیم اتصال شارژر به پریز، قطعی و یا اتصالی ایجاد شد، سریعا آن را از برق بکشید. ممکن است این اتصالی یا قطعی به باتری و دستگاه آسیب برساند.
هیچگاه باتری را به مدت زیاد در دستگاه شارژر باتری کتابی قرار ندهید. ممکن است مدت زمان شارژ باتری کتابی بیشتر از دیگر باتری ها طول بکشد ولی هیچگاه آن را رها نکنید. چرا که ماندن باتری به مدت زیاد در دستگاه ممکن است باعث انفجار باتری و آتش سوزی شود.

چند باور اشتباه در مورد شارژر باتری کتابی

یک باور اشتباه در مورد باتری وجود دارد که اگر باتری را در دستگاه خاموش قرار دهید، شارژ باتری و عمر مفید آن، کم خواهد شد. این مورد هیچ آسیبی به باتری نمی رساند و تنها یک باور غلط در بین مردم است.
باور اشتباه دوم، "گذاشتن باتری در شارژ در هنگام خرید به مدت 24 ساعت" است. این کار هیچ کمکی به باتری نمی کند و تنها یک باور غلط در میان مردم است.