جستجو
منو بسته

پک باتری لیتیوم یون

پک باتری لیتیوم یون Li-ion چیست؟

پک باتری لیتیومی

باتری‌ لیتیوم یون از انواع باتری‌ قابل شارژ و پرکاربرد در صنایع مختلف نظیر خودرو سازی برقی و رباتیک است. پک باتری لیتیوم یون به معنای دسته ای از باتری های لیتیوم یونی با ولتاژ ، ظرفیت و مقاومت داخلی یکسان در کنار هم در یک بسته بندی است. به عنوان مثال، پک باتری لیتیوم یون 7.4 ولت شامل 2 عدد باتری لیتیوم یونی می شود (هر باتری لیتیوم یون فول شارژ 4.2 ولت است ولی ولتاژ نامی بر اساس 3.7 ولت محاسبه می شود). که مدل سلول، برند سلول و تمام مشخصات دیگر آنها یکسان است.
تولید باتری‌‌ لیتیوم یون با ولتاژ نامی 3.7 ولت انجام می شود. با موازی بستن باتری های لیتیوم یونی، ظرفیت پک باتری افزایش می یابد و با سری بستن باتری های لیتیوم یونی ولتاژ کل مدار افزایش می یابد. تولید پک باتری لیتیوم یون با هدف رسیدن به ولتاژ دلخواه یا ظرفیت بالاتر انجام می شود.
پک باتری لیتیوم یونی Li-ion می‌تواند به عنوان سیستم ذخیره ساز انرژی در خودرو‌‌‌‌های برقی، موتورهای برقی و سایر وسایل نقلیه برقی کاربرد داشته باشد. تولید پک باتری لیتیوم یونی در سراسر جهان حتی داخل کشور خودمان انجام می شود. تولید پک‌های باتری لیتیوم یونی باید مطابق با اصول مهندسی انجام شود تا در صورت بروز مشکل، آسیبی به مدار وارد نشود. فروش پک‌های باتری لیتیوم یونی توسط سایت الکتریک کالا انجام می شود. بهترین قیمت پک باتری لیتیوم یونی را با بالاترین کیفیت از ما بخواهید. شرکت الکتریک کالا با بهره‌گیری از برترین باتری‌های موجود در بازار، بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت پک باتری لیتیوم یون را در اختیار مصرف‌کنند‌گان قرار داده است.

پک باتری لیتیومی

انواع پک باتری لیتیوم یونی

 انواع پک باتری لیتیوم یون در اشکال و اندازه‌های مختلف تولید می شوند. طراحی و ساخت انواع پک های باتری لیتیوم یونی برای رفع نیازهای مصرف کننده انجام می شود.

پک باتریهای لیتیومی امروزه در ابعاد بسیار متفاوتی ساخته میشوند از یک ربات کوچک 2 گرمی گرفته تا کامیونهای الکتریکی چند ده تنی همگی از باتریهای لیتیومی استفاده میکنند. فروش انواع پک‌های باتری لیتیوم یون در ساختار 3 سل، 4 سل و 6 سل بسیار استقبال شده است. پک باتری اسکوترها و دوچرخه های شارژی معمولا 10 سل یا 36 ولت هستند. در پک باتری درونها و رباتهای پرنده از باتریهای دارای جریان خروجی بالا استفاده میشود. در کل ما محدودیت چندانی برای ساخت انواع پک باتری لیتیومی با ولتاژ، جریان و ظرفیت های مختلف نداریم و تکنولوژی باتریهای لیتیوم یونی به خوبی جوابگوی دستگاههای فعلی هست.

محاسبه پارامترهای پک باتری لیتیومی 

محاسبه پارامترهای پک باتری لیتیومی 

ولتاژ،جریان و ظرفیت از مهمترین ویژگیهای پک باتری لیتیومی هستند. برای محاسبه این پارامترها ما باید مقدار مصرف انرژی دستگاه در ساعت، ولتاژ مورد نیاز و جریان مداوم و  جریان لحظه ای دستگاه مورد نظر را بدانیم. به عنوان مثال فرض کنیم ما یک هوا پیما مدل داریم که میتواند فقط 300 گرم باتری حمل کند و جریان لحظه ای 40 آمپر و جریان مداوم 5. آمپر با ولتاژ 12 ولت و مداومت پروازی 40 دقیقه نیاز دارد

با این حساب با توجه به وزن هر سلول باتری 18650 لیتیوم یون که حدود 45 گرم است ما امکان استفاده از 6 باتری را داریم گه بایستی 3 سلول سری و دوباتری سه سل موازی شوند. حال سوال این است که چه سلولی انتخاب کنیم که جریان مد نظر ما را تامین کند؟ با نگاهی به دیتا شیت باتریهای معتبر به گزینه های زیادی وجود دارند که مثلا باتری 18650 سونی VTC6 مشخصات مورد نیاز ما را دارد. این باتری در لحظه میتواند 30 آمپر جریان بدهد و در حالت مداوم نیز تا 20 آمپر میتواند تامین کند. با این اوصاف دو سری باتری موازی شده به خوبی از پس جریان لحظه ای و مداوم دستگاه ما بر می آید و همچنین این باتری دارای ظرفیت حداکثری 3000 میلی آمپر ساعت است که با توجه به موازی شدن ظرفیت به 6000 میلی آمپر ساعت می رسد. و با محاسبه جریان مصرفی مداوم این هواپیما متوجه میشویم که این دستگاه با این پک باتری لیتیوم یونی حدود یک ساعت مداومت پرواز خواهد داشت.

برای محاسبه دقیق پارامترهای پکهای باتری لیتیوم یونی لازم است بدانیم ولتاژ نامی هر سلول لیتیوم یونی 3.6 یا 3.7 ولت و ولتاژ شارژ کامل باتری 4.2 ولت و ولتاژ حد پایین شارژ 2.5 ولت می باشد. برای انتخاب شارژر پکهای لیتیومی باید ولتاژ شارژ کامل یعنی 4.2 را مد نظر قرار دهیم. به این معنی که برای پک فوق که سه سلولی است بایستی 3*4.2 ولت  یعنی یک شارژر 12.6 ولت و جریان 2 آمپر انتخاب کنیم.  حد اکثر جریان شارژر را از دیتا شیت باتری مطالعه کنید و در نظر داشته باشید که همیشه حد اکثر جریان شارژ و دشارژ بهترین انتخاب نیست و استفاده از شارژر جریان بالا عمر باتری را به میزان قابل توجهی پایین می آورد.

PCM یا برد محافظ باتریهای لیتیوم یون

PCM یا برد محافظ باتریهای لیتیوم یون

همانطور که اطلاع دارید قیمت پک باتری لیتیوم یون ارزان نیست و کالای بسیار با ارزشی محسوب میشود. بنابراین برای محافظت از پک باتری لیتیومی با ارزش خود بایستی از برد محافظ باتری لیتیوم یون یا کنترل شارژ هوشمند استفاده کنیم.

بنا بر نیاز بردهای محافظ متنوعی در بازار موجود هستند که مشخصات و پارامترهای مختلفی دارند. این بردها به طور کلی جریان خروجی، ولتاژ شارژ کامل، حد پایین شارژ، اتصال کوتاه و دمای باتریها را کنترل میکنند. البته همه بردها از سنسور دما پشتیبانی نمیکنند. برخی از انواع بردهای محافظ باتری امکان مانیتور کردن موارد فوق را نیز دارا هستند و قیمت برد محافظ باتری لیتیوم یون بر اساس جریان خروجی و سایر امکانات برد متنوع است.

شما می توانید برای مشاوره و طراحی پک باتری لیتیومی و اطلاع از قیمت انواع پک باتری لیتیوم یونی و خرید انواع پک باتری های لیتیوم یونی در ساختارهای مختلف با ظرفیت‌ها و جریان‌های مورد نیاز از طریق تماس تلفنی با شماره های موجود در سایت الکتریک کالا اقدام نمایید.

مشاهده به عنوانن جدول فهرست
مرتب سازی بر اساس
نمایش در هر صفحه
پک باتری لیتیوم یون 4 سل 16.8 ولت 2200 میلی آمپر ساعت

پک باتری لیتیوم یون 4 سل 16.8 ولت 2200 میلی آمپر ساعت

پک باتری سفارشی لیتیوم یون
نوع سلول: لیتیوم یون
ولتاژ خروجی: 16.8 ولت
ظرفیت باتری: 2200 میلی آمپر ساعت
5,160,000 ریال
پک باتری لیتیوم یون 12.6 ولت 17500 میلی آمپر ساعت

پک باتری لیتیوم یون 12.6 ولت 17500 میلی آمپر ساعت

پک باتری سفارشی لیتیوم یون
نوع سلول: لیتیوم یون
ولتاژ خروجی: 12.6 ولت
ظرفیت باتری: 7800 میلی آمپر ساعت
58,500,000 ریال
پک باتری لیتیوم یون 12.6 ولت 7800 میلی آمپر ساعت

پک باتری لیتیوم یون 12.6 ولت 7800 میلی آمپر ساعت

پک باتری سفارشی لیتیوم یون
نوع سلول: لیتیوم یون
ولتاژ خروجی: 12.6 ولت
ظرفیت باتری: 7800 میلی آمپر ساعت
15,750,000 ریال
filter Close
دسته بندی ها
فروشندگان